Monday 18 June 2012

Cara-Cara Menjaga Kesihatan

     Kini kadar obesiti di negara ini semakin meningkat. Keadaan ini berkaitan dengan tahap kesihatan rakyat yang semakin diabaikan. Persoalannya, apakah cara-cara untuk menjaga kesihatan dengan baik?

     Antara cara untuk menjaga kesihatan kita dengan baik ialah kita perlulah bersenam sekurang-kurangnya tiga kali seminggu untuk mengeluarkan peluh daripada tubuh badan. Dengan itu, peluh akan menjadikan tubuh badan yang sihat.

     Di samping itu, pemakanan yang seimbang juga penting untuk tubuh badan kita. Dalam kehidupan sebenar orang ramai lebih suka mengambil makanan ringan atau makanan segera. Dengan pengambilan makanan yang seimbang ia memastikan badan menerima khasiat dan boleh juga untuk menjaga kesihatan.

     Justeru, gaya hidup sihat juga perlu diamalkan oleh rakyat Malaysia seperti bersenam, pemakanan yang seimbang dan sebagainya. Oleh itu, badan kita akan sihat dan tidak mudah terdedah kepada penyakit.

     Intihannya, kita patutlah mengamalkan gaya hidup sihat agar kita menjadi lebih sihat. Ungkapan ada mengatakan "minda cerdas datangnya dari badan yang cergas".

Sumber: http://pmr.im/show.php?n=1104475&nS=19763&t=cara_cara_menjaga_kesihatan_by_muhammad_rassul.html

No comments:

Post a Comment

OUR GROUP MEMBERS

SYAFIQAH NADIAH PUTERI ATHIRA AININ AINIS DURRATUL PUTRI ZULAIKHA ASMA